Maksulliset naiset helsinki homoseksuaaliseen sihteeri kemi

Porno espanol porno maduras españolas porno de maduras en español gordas quiero ver videos maduritas gratis nenas masturbandose videos peludas ver peliculas porno gratis en el fontanero tetudas maduras webcam porn porno porno nuria tetona joven porno gratis super xxx chochos muy zorras lesbianas paginas porno españolas haciendo el colegio orgia swinger trios videos porno amaters polla larga videos de lesbianas putas modelos rubias cachondas casting pornos gratis videos porbo sexo gratis abuela xxx cumloader xxx webcam coumluder videos xxx latinas follada lesvianas jasmine webb porno parejas españolas folladas gratis xxx pollas de enfermeras follando vicky storm porno videos transexual videos folladas videos latinos animacion porno tetas morenas xxx mujeres maduras porno modelos pelis porno amater tube virgen xxx asiaticas lesbianas negro video porno sensuales viejas gordas follando videosx hd sexo amater es.

con maduras rusas porno tube pillados haciendo pajas sexo peludo maduritas porno poprno mujeres maduras gratis xxx maduras rusas porno lesvianas cosplay babes sexo peludas ancianas putas follando viejas follan rubia española follando free chicas porno es. con abuelas follar porno xxx videosx hd free porno español peliculas xxx tube cumloader xxx maduras vestidas y chicas amateur porn tetas muy peludas masaje anal porno maduras gorditas españolas follando videos porno prono gratis en español maduras.

cumlouder casting porno de placer vidios por primera vez porno gai porno videos viejos free videos gratis rubias videos gratis porno gratis videos caseros de porno gratis viejas gratis peliculas xxx porno rubias follando trios mejores videos porno mature porn massage rooms orgias amateur videos cunlauder los mejores culos de pollas videos videos anal brutal anal hd xxx coñitos calientes la playa corridas porno maduras tetonas pene videos de viejas sexi porno de hentai gratis pollas grandes gordas españolas gratis porno samantha bentley tetona xxx sexo gratis gang bang porno tub porno trios videos x videos pornoxx mujeres mayores follando vídeos de tetonas follando videos xxx gratis en playas nudistas porno porno de viejas muy grandes ancianas putas porno mamadas porno trios shasha grey xxx videos porno red porn videos porno con asiaticas rumanas xxx videos de follar hoy nuria tetona joven follada xexo videos sexo duro videos porno gordas lesvianas chicas foyando porno maduras.

con maduras tube milf vids ama de trios hd maduros pelis porno porno hd porno peliculas porno madre hija xxx videos porno maduras follando sexo violento rubias tetonas follando vidios porno twink gorditas folladoras dildos gigantes sexo entre mujeres tetonas españolas tetona ver videos tranx videos amater gratis porn free sasha grey ver vídeos eróticos gratis videos porno gratis videos porno de putas porno secretarias culos gigantes sexo con polla jesse jane pareja amateur hd porno de negras follando vifeos porno espanol roxy raye porno de españolas follando colegialas putas muy porno negra sexo lesbico maduras ver vídeos porno duro porno asiatico latina porno en espanol gratis amateur hd pelos en español anal hd videos porno mujeres negras videos de maduras teen anal primera vez xxx hd xxx tetonas madelyn monroe video sexo lesbiana videos de maduras zorrras madura chicas enseñando el colegio ash hollywood corridas de parejas calientes follar en castellano videos videos pornod videos porno maduraa maduritas.

..

Maksulliset naiset helsinki homoseksuaaliseen sihteeri kemi

Poika gay nai äitiä pojat in helsinki

Pitivät suomalaisia miehiä reiluina tyyppeinä. Kohteen lähettäminen sähköpostitse Bloggaa tästä! Siis mutta oikeasti,saisin joka päivä monta miestä, jos edes kaupassa katsoisin silmiin Onneksi lait ovat sellaisia, että niitä ei kumota. Ja nyt uutisia keminmaalta.

Ero on siis massiivinen. Tälläisten kommenttien jälkeen olen sitä mieltä, että naisille pitäisi tehdä joku testi, ennen kuin heille annetaan äänioikeus. Mistä se lapsi tietää, että täti on huora ja ennen kaikkea keneltä lapsi sen on kuullut.

Kun siinä kesken leikkiensä lapsi sitten muka kiinnittää jostain kuvitellusta syystä huomionsa tähän huoraan josta hänellä ei periaatteessa pitäisi olla mitään käsitystä, niin mitä tämä leikkivä lapsi tästä tädistä ajattelee? Tuolla se vitun huora häiritsee meidän hiekkakakun rakennusta irstailemalla haisevien ja vanhojen miesten kanssa. Näinkö kuvittelet sen lapsen ajattelevan? Kateelliset ämmät ovat kurtisaanien pahimpia vihollisia. Heidän ainoa aseensa vaikuttaa on vaarassa ja he eivät voi käsittää, että sille aseelle kelpaa koteloksi vaatimattomampikin ulkokuori, sillä aniharva pitää ainaisesta sotatilasta.

He eivät myöskään ymmärrä sitä tosiasiaa, että heidän määrittelemänsä oikean oloinen ja näköinen ulkokuori on vain heidän määrittelemänsä. Journalismi näyttää Suomessa olevan todellista roskajournalismia, kuten suurin osa tutkimuksistakin joita siellä teetetään. He palaavat kyllä, muuttolintujen lailla, ja tuovat vielä kaverinsakin mukanaan, joten ihan turhaan huolit. Eivätkä kaikki ole edes lähteneet. Kerjäämisen ja seksipalvelujen myymisen rinnastus muuten ontuu pahemman kerran: Silloin rinnastuskohdaksi kelpaisi vain se, jos rahan antaminen kerjäläiselle kriminalisoitaisiin.

No esimerkiksi siihen, että maassamme elää miljoona sinkkua, ja mitä sitten tapahtuu, jos sosiaaliset normit sallisivat heillekin seksin harrastamisen? Nykyisinhän sinkut eivät harjoita seksiä, vaan elävät selibaatissa. Vaikka itse muuta väittävät. Suomalaisilla on uusimman tutkimuksen mukaan elämänsä aikana 14 seksipartneria ja jos elät koko elämän sinkkuna, taas tasaisen tahdin taulukon mukaan seksiä kerran neljässä vuodessa.

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Toinen tekee työtä saadakseen rahaa, toinen pummaa. Kun suomalainen nainen käy Gambiassa, Egyptissä, Intiassa ym. Suomalainen mies tehdessään samaa vain huoraa. Missäs noin on väitetty, kyllä se käsittääkseni nähdään ihan yhtä tuomittavassa valossa, Gambiassa on ne mieshuorat. Dokumentti Bumsters kertoo siitä, kuinka tänä päivänä myös suomalaisnaiset matkustavat lomaromanssin toivossa Gambiaan rikasta länttä ja köyhää kolmatta maailmaa jakavan elintasokuilun ylitse.

Ohjaaja Johanna Enäsuo kokosi paljastavan dokumentin aiheesta. Länsimaalaisten naisturistien seuraa etsiviä rantapoikia kutsutaan bumstereiksi. Dokumentti seuraa nuoria rantapoikia, jotka kertovat suomalaisista tyttöystävistään, unelmistaan ja taistelustaan irti köyhyydestä. Pojat opettelevat suomea ja pitävät itsensä hyvässä fyysisessä kunnossa.

He ovat huomanneet, että useat länsimaalaiset naiset viehättyvät nuoresta, treenatusta vartalosta. Dokumentti kertoo myös toisenlaisen tarinan suomalaisten naisten kertomana. Useat naiset kertovat, etteivät he olisi etukäteen uskoneet matkalle lähtiessään, että heille tulisi matkan aikana lomaromanssi gambialaisen miehen kanssa. Toisin kuitenkin kävi, ja he ihastuivat paikalliseen mieheen. Samalla tavoin on käynyt myös monelle muulle Gambiassa lomailevalle naiselle.

Suomalaisnaiset kertovat, kuinka Gambiassa ihmisten kohtaaminen on täysin erilaista kuin Suomessa. Haastatellut naiset väittävät, että Suomessa ihmiset ovat vetäytyviä ja elävät mielellään omissa oloissaan. Naisten mukaan Gambiassa kaikki on toisin. Yhtään naisten seksimatkailua kritisoivaa lehtikirjoitusta ei ole osunut silmiin, kun taas miesten seksimatkailua parjataan jatkuvasti. Naisten osalta matkailun tarve on laskussa, kun naisten seksimatkakohteiden nuoret miehet voivat nykyisin muuttaa yhteiskunnan antoisalla tuella Suomeen.

Kuinka monta sellaista naista tunnet tosielämässä, jotka ovat maksaneet miehille seksistä? Kerro tarkemmin, olisi hauska kuulla. Sitten kun Maa-planeetalle palataan, niin minun on vaikea ylipäätään kuvitella tilannetta, jossa mies tai nainen lähtisi tällaista vastakkaiselle sukupuolelle kertomaan. MTV pyrkii aina saamaan kunnon sensaation aiheesta, eihän noin pitkää keikkaa kannata tehdä ja todeta, että eihän tässä nyt mitään niin erityistä ollut.

Pia Skaffari sai esitellä yksipuolisesti juttuaan, vaikka varmaan haastattelussa sanonut asiasta monipuolisemmin, mutta sitten leikattu juttuun sopivaksi. Riskejä aiheuttavat yksilölliset tekijät, prostituution toimintaympäristö sekä erilaiset ulkopuolelta tulevat uhat. Edellä luetelluilla myönteisillä kokemuksilla on kuitenkin huomattavasti vähäisempi merkitys kuin rahalla, joka on suurin toimintaan motivoiva tekijä.

Tutkitut naiset olivat kaikki ryhtyneet tietoisesti ja omasta tahdostaan myymään seksiä. He eivät pitäneet itseään uhreina. Tuon esittelyn perusteella toimittajat vääristelivät Skaffarin tutkimusta. Kun kyse ei ole naiskaupasta, ei toiminnassa ole mitään laitonta. Siksi, että femakot saavat sairasta mielihyvää muiden ihmisten elämän terrorisoimisesta ja pilaamisesta. Perverssiä porukkaa, alusta loppuun. Oman kokemukseni mukaan suomalaiselta naiselta saa varsin helposti myös ilmaiseksi.

Mutta jos ei ole lähialueilla riittävästi naisia, kuten Lapissa tai maaseuduilla. Kaupungissakin se jonkinlaista panostusta vaatii, ei onnistu ilman uhrauksia. Joten, onko seksi aina palkkio jostakin? Eikö sen pitäisi olla kaikkien oikeus? Myös haisevien ja vähemmän suulaiden ja hurmaavien?

Nämä naistutkijat voisivat tutkia sitä, miten paljon kansantaloudellista tappiota tyydyttämättömät läheisyydentarpeet aiheuttavatkaan.

Siinä minun lääkkeeni tuottavuuden nousuun: Tutkikaa siis, miten saadaan miehille lisää seksiä ja läheisyyttä. Jos naistutkijoille ei kelpaa tämä viikkovaimo-malli, esittäkööt jonkin vaihtoehtoisen mallin.. Miten tutkija takaa syrjäseudun miehen oikeuden seksiin, jos ainoa vaihtoehto eli ostopalvelut stigmatisoidaan?

Ostopalveluita käytetään yleisesti muussa terveydenhuollossa, jopa lasten huostaanotossa ja vastaavissa. Seksuaaliterveydessä ostopalvelu siis on tuomittavaa? On May 5, he started a thread titled "Talk, Talk, Talking about Rejection," asking gamers for stories of rejection by the opposite sex.

The following day, he wrote: Mihinkäs naisten esineellistäminen ja seksin pitäminen miehen vääjäämättömänä oikeutena sitten johtaa? Sai kyllä nauraa kun näytettiin noita rumia Lapin ihmisiä, tollasia ne oikeestikin on, helvetin rumia ja törkyisiä.

Itse en hyväksy parittamista enkä seksibisnestä, se on orjakauppaa. Outoa että täällä niin monet tukevat tätä bisnestä. Poliisin paikoilu ihmetyttää myöskin, pitäisi varmaan jonkun laittaa noiden miesten nimiä nettiin, niin poliisille tulisi kiire tuomita ne jotka laittavat nimiä nettiin: Myös Thaimaan seksikauppaa pitäisi puuttua, itse uskon suurin osa suomalaisten matkoista Thaimaahan on seksiturismia.

En toki laske lapsiperheitä tai eläkeläisiä tähän seksiturismiin. Ensi viikon tiistaina tulee ohjelma naisten seksimatkoista Gambiaan. Mielenkiintoista katsoa, kuinka aihetta käsitellään. Ovatko seksiä hakevat naiset vanhoja ja haisevia? Anna-lehdessä oli taannoin iso juttu afrikkalaismiesten naisille ylläpitämästä bordellista Helsingissä. Jutussa kehuttiin miehet maasta taivaaseen. Eivät kuulemma roiku perässä samalla lailla kuin suomalaiset miehet. Ei kai, kun naiset roikkuvat perässä.

Ja vielä maksavat hyvin. Näissä asioissa jos missä kaksoisstandardi kukkii. Venäjän naista kuksiva suomalaismies on haiseva luuseri mutta mustaa poikaa kuksiva suomalaisnainen voimaantunut, hyväntuoksuinen, kansainvälisesti orientoitunut rohkea feministi. Vaikuttaa siltä, että ongelmana on se, että olemme Suomessa likaa vapautuneet seksin alueella ja etääntyneet siveyttä kunnioittavista normeista. Sekä naiset ja miehet ovat yliseksualisoituneet maassamme.

Voisimme ottaa esimerkiksi USAn ja sen kansalaisten moraalin. Ehkä ongelma ei olekaan siinä, että rajavartiosto ei tee työtään kunnolla, tai poliisi lepsuilee, vaan siitä, että me kaikki suomalaiset olemme antaneet likaa periksi lihan himolle?

Eikö meillä kaikilla ole vastuu yleisestä ilmapiiristä? Jos me sallimme omalle itsellemme pornoajatukset ja itsetyydytyksen, emmekä ole sisäisesti siveitä, niin lepsu asenteemme välittyy kanssaihmisiimme ja antavaa kaikille sen käsityksen, että masturbointi, internetporno ja lopulta seksikauppakin ovat OK, homoseksuaalisudesta puhumattakaan? En toki laske lapsiperheitä Minusta on vielä pahempi asia, jos joku on niin pihi, että lähtee Thaimaan matkalle ja on oma lapsi mukana. Ylen nettisivujen mukaan paikalliset poliisit eivät nähneet toimintaa seksikauppana.

Jos se on sitten "kotitöitä", saako niistä palvelumaksuista venakoille lappilaiset äijät tehdä kotitaloustyön verovähennyksen? Miksi aikuinen ihminen ei saisi tehdä keholleen mitä itse haluaa, esimerkiksi tarjota seksipalveluita? Koska siskot nyt ei vaan tykkää siitä, että miehet saa. Teoreettiset perusteet keksitään tarpeen mukaan naistuukimuksessa, joka sitten antaa ammuksia naispoliitikoille.

Etelän rajanylityspaikoilla käännytetään jo rajalta takaisin satoja "prostituutiosta epäiltyjä" venäläisiä naisia joka vuosi. Jos venäläisnaiset ovat suomalaismiehille "pyhiä", mitä on sanottava afrikan pojista täällä? Ovatko he kukkahattutädeille ja muille puutteenalaisille myös "pyhiä.

Romanialaisia ei käännytetän rajalla, vaikka hyvin tiedetään heidän tekevän "pientä keikkaa" täällä. Mistä tällaisen tilston voi tarkistaa? Eikä se paljoa edes auta, sillä nytkin itähuoria on maassamme. Mitä tekemistä afkikan pojilla on tässä yhteydessä?

Myyvätkö he itseään täällä? Mitä tiedät romanialaisten "keikoista"? Ei siis mitään legendaa, vaan kylmää faktaa, jonka voi tarkistaa. Poliisi ja lehdistökin ovat useampaan otteeseen tiedottanut Uudellamaalla ja nyttemmin koko Suomessa keikkailevista romanialaisista varkaista. Googlaa vaikka sanoilla "romanialaiset varkaat. Se on jännä miten se paljonpuhuttu naisten määräysvalta omaan ruumiiseensa loppuu kuin seinään heti kun on kyse ruumiin myymisestä huomattavaa rahasummaa vastaan seksuaalisesti.

No, vedäppä vaikka vagina päähäs. Ei kuulu sulle tippaakaan, eikä sulla ole oikeutta määrätä muiden päätöksistä. Mitään ongelmaa ei ole nähty esimerkiksi siinä, kun Heather Mills rahasti avioerossa Paul McCartneylta n. Juu aivan vapaasti saa puolestani huorata -jos nainen haluaa. Tosin epäilen, että mielummin venakot perkaisivat kaloja mielummin sillä alapäällään, jos siitä maksettaisiin sama, mikä näiden lapin jätkien pumppaamisesta, tumppaamisesta jne.

Joo, mutta pointtihan on se että huoraamisen sosiaalinen stigma ja työnkuvan yleinen epämielyttävyys suurimmalle osalle naisista tarkoittaa juurikin sitä että "hyödyke" voidaan hinnoitella huomattavasti kalanperkausta korkeammalle. Enemmän rahaa ja osassa tapauksia varmasti myös vapaus vs. Ironiaa tulee siitä, että feministien prostituution ja prostitutoitujen demonisointi lisää sosiaalista stigmaa ja varmasti vähentää naisten halukkuutta ryhtyä alalle, mikä taas pitää rahallisen hyödyn tässä ammatissa korkealla tasolla.

Itse en huorissa ole käynyt enkä varmaan tule koskaan käymäänkään, mutta mun mielestä ihmiset saa myydä itseään jos ne niin haluaa, ja siihen ei suomalaisilla femakoilla ole paljon sanomista, vaikka kuinka olis naama norsunvitulla. Ihmisillä tulee olla oikeus tehdä itseään ja omaa ruumistan koskevia valintoja riippumatta siitä, mitä ideologiahihhulit haluaa. Jos haluaisi säilyttää yhteiskunnassa moraalin, niin onko se hihhulointia?

Onko siis kaikki se, jonka tarkoitus olisi suojella ihmistä itseltään, huonoa ja päinvastoin? Oletatko että käänteinen logiikka voisi johtaa muuhun kuin rappioon ja lopulta tuhoon?

Se on ehdottomasti hihhulointia. Mä en jaa sun moraalikäsitystäsi, vaan mä arvostan vapautta. Mun näkökulmasta toisten vapauden rajottaminen SUN kapean moraalikäsityksen takia on moraalisesti kestämätöntä.

Sun ei tarvitse pitää prostituutiosta, se on tarpeeksi että sä pidät tahmaiset moralistinäppisi erossa muiden ihmisten oikeuksista. Ehkä näiltä naisilta loppuivat matkarahat Norjaan? Siellä on kalatehtaita, joissa on huimat palkat, ei kielivaatimuksia ja ihan käsillä saa perata turskaa Ja haista kalalta, asua "kalatehtaan" vieressä, syödä kalaa jne.

Ja jos on pervo ja tykkää hampaattomista takkuisista poromiehistä enemmän kuin ns rehellisestä työstä, niin siitä vaan Ja vastineeksi v gambialaismiehiä suomalaisiin vanhainkoteihin tyydyttämään vigran avulla vanhoja mummoja ja vaihtamaan vaippoja ja nostelemaan näitä, ettei sairaanhoitajat rasitu liikaa.

Sehän on tasa-arvoa ja seksi on ihmisoikeus? Nämä venakkonaisethan ovat ottaneet käyttöön uuden version sanonnasta: Jos seksipalvelu ennen on saattanut olla ilmaista, se on nyt maksullista. Mitä sitä nyt maailman vanhimpia duuneja yhtäkkiä kieltämään. Meinaan, mitä siitäkin tulis jos nyt yhtäkkiä vaikka omenakauppiaan toimi joutuisi ei-hyväksyttävien listoille?

Maikkari menis koputtelemaan ihmisten oville: Viime talvena ihmettelin Idän huolettomia naisia Taivalkoskella. Ja nyt uutisia keminmaalta. Eikö business luistaisi kirjaimellisesti paremmin Levillä, Rukalla, Pyhällä, Ylläksellä.. Vaan sittenpä muistin viime syksyisen ruskaretken naisten seksuaalisen emansipaation pyhättöön.

Kun lähestyt unelmiesi naista tee se hellävaroen, mutta määrätietoisesti Kohdenna päättäväisesi katseesi ja tiivistä sanasi muutamiin lausekimppuihin Olet matkalla kohti suurta johdatinta, joten kumarra naista kuin luontoa Älä teeskentele, ripaus romantiikkaa riittää, niin että nainen saa kontaktin sinun sisällä olevaan eroottisuuteesi.

Muista, että nainen ei ole esine, eikä objekti vapaasti kenen tahansa käytettävissä ja hän voi olla jopa sinusta hieman kiinnostunut Hän haluaa, että olet fiini, joten älä öykkäröi, äläkä nostele hattua Vältä klovnin ensivaikutelmaa. Sinulla voi olla enemmänkin aikaa antaa naiselle itsestäsi hyvää kuvaa Naisen voi olla vaikea ilmaista, että hän on erityisen kiinnostunut sinusta Siksi hän saattaa kertoa tarinoita muista miehistä ja miten ihania he ovat Kuuntele niitä tarinoita kaikessa rauhassa, ja kun nainen viimein kysyy sinulta, onko hänen jalkansa mielestäsi kiihottavat tai onko kynsilakasta iloa miehen silmälle pyydä häntä esittelemään jalkansa tai kätensä lähempää, niin että voit runkata hänen edessään.

Poliisi on sanonut sanansa. Ja lisään tähän, että aikuiset ihmiset sopivat keskenään, mitä tekevät samassa asunnossa neljän seinän sisällä. Tämäntyyppistä toimintaa demoisoivat ainoastaan ne, joiden käsitys elämästä on rajoittunut ja tekopyhä.

Seksin myyminen siis on hyväksyttävää silloin kun asiakas on mies, joka saisi myyjältä ilmaiseksikin. Vastenmielisellä miehellä tulee olla sankarivaimo, joka tekee sen hänen kanssaan koska näkee pintaa syvemmälle. Jos prostituoidut kulkevat lasten leikkipuiston ohi, heistä ei aiheudu mitään vaaraa lapsille. Ainakaan ei ole ollut yhtäkään rikosuutista, tyyliin "huora pahoinpiteli lapsia".

Lisäksi lapsi ei voi traumatisoitua heistä, koska lapsi ei edes osaa tunnistaa prostituoitua. Itse asiassa kuka muka osaisi? Vaikka toki osa prostituoiduista on valittanut saaneensa "työstään" henkisiä ongelmia, ei toimintaa voida kieltä tällä perusteella.

Muussa tapauksessa nimittäin jouduttaisiin kieltämään aikamoinen määrä ammatteja mäkkärin myyjästä, vanginvartioihin ja suuryritysten johtajista poliitikkoihin rikospaikkatutkijoista sotilaisiin jne Huonommuuden tunnettakin esiintyy monessa vähän arvostetussa ammatissa. Jos suominainen haluaa rakastella maahanmuuttajamiehen kanssa, hän menee Esim. Helsingin keskustassa trendikkäisiin etnoyökerhoihin. Tilanne on ihana ja monikulttuurinen kohtaaminen. Kumpaakaan tahoa ei saa missään nimessä tuomita tai tulee rasistin leima.

Jos taas suomimies haluaa rakastella maahanmuuttajanaisen kanssa, hän on likainen irstas luuseri ja nainen ihmiskaupan uhri. Toimintaan pitää puuttua poliisivoimin. Suomimies pitää pistää vankilaan ja ulkomaalainen nainen on heti palautettava kotimaahansa siitäkin huolimatta, että tällä on paljon väkivaltarikoksia tehneitä mamuja, joita ei palauteta. Vanhimmat seksituristit ovat yli vuotiaita isoisomummoja joilla on jälkipolvea neljän sukupolven verran ,mutta se ei menoa haittaa Gambian rannoilla.

Mummot käyvät Gambiassa pari-kolme kertaa vuodessa ja yhteyttä pidetään netin-ja etanapostin kautta, kuvat lumisesta Suomesta herättävät ihastusta ja ihmetystä Gambiassa. Eräs ystäväni yli kymppinen nainen jolla on lapsia, lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia kertoi nolon jutun ensimmäisestä Gambian matkastaan. Hän ja samaa ikäluokkaa oleva naisystävänsä saivat ilman omaa aloitettaan heti nuorta ja komeaa poikaseuraa olen matkakuvat nähnyt ja poikaystävät ovat niin komeita, että jos tänne Suomeen pääsisivät niin saisivat muistakin naisista vuotiaista ylöspäin kuin mummoista yllinkyllin seuraa.

Joka tapauksessa saivat seuraa, omat poikaystävät pariksi viikoksi jotka esittelivät paikkoja ja omat asuntonsakin esittelivät, tosin Gambiassa poikaystävillä on varaa vain yhteisasumiseen, esim. Hauskuus alkoi viimeisenä lomapäivänä kun mummot tekivät lähtöä ja pojat ihmettelivät milloin mummot alkaa kaivaa kuvetta maksaakseen parin viikon seurasta.

Ystäväni ei minulle sanonnut luuliko hän poikien viettäneen pari viikkoa hänen ja matkakaverinsa kanssa pelkästä ystävällisyydestä. Joka tapauksessa lopulta rantapojat tajusivat suomalaismummojen aikovan lähteä maksamatta seurasta ja alkoivat vaatia kovin ottein rahaa. Mummot eivät heti tajunneet mistä oli kyse kun rakkaat rantapojat ottivat kovat otteet käyttöön ja alkoivat ravistella mummoja, tarvittiin hotellin henkilökunnan ja matkaoppaan apua ennen kun asiat järjestyivät, pojat saivat palkkionsa ja pöllämystyneet mummot pääsivät kotimatkalle.

Onhan tuosta prostituutiosta selvästi haittaa. Se saa miehet ja naiset riitelemään keskenään, niin täällä kuin tosielämässäkin. Ei kukaan mies oikeasti kunnioita huoraavaa naista, eikä kukaan nainen kunnioita huorissa käyvää miestä. Ei tarttis kenenkään mennä huoriin. Ylipäänsä mihin tahansa tyydyttävään liikesuhteeseen ryhtyminen vaatii molemminpuolista kunnioitusta ja luottamusta.

Jos tuntiliksa on kolminumeroinen, niin ei seksityöläisellä ole mitään tarvetta jatkaa saati aloittaa asiakassuhdetta huonon ja epäkunnioittavan asiakkaan kanssa. Noin muutoin ylipäänsä moinen asenne väärän ammatin ihmisiä kohtaan on jotain, jonka voi ihan hyvin olla välittämättä ympäristölle ja jälkipolvilleen. Annetaan kaikkien toteuttaa itseään ja unelmiaan. Itsehän kunnioitan hyvin harvaa ihmistä ylipäänsä. Ammatilla, ulkomuodolla, iällä tai kansalaisuudella ei siinä ole mitään tekemistä.

Haiseva, likainen lapinäijä voi ihan hyvin olla hienoin mies ikinä, jos kohtelee läheisiään oikein. Sinulla sen sijaan tuntuisi olevan vielä melkoisesti opittavaa käytöstavoissa. Onhan siitä prostituutiosta kuitenkin hyötyäkin.

Miehet pääsevät purkamaan seksuaalisia paineitaan. Katolinen kirkko ja sen papit on hyvä esimerkki siitä miten käy, jos seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen kielletään. Ja jos olet lukenut Laasasen tekstejä pariutumisen markkina-arvoteoriasta, ymmärrät miksi emme naiskentele keskenämme. Se olisi tietysti ideaalitilanne. Pitääkö se paikkansa, että vain miehen pitää osoittaa pystyvänsä elättämään jos tuo kumppanin ulkomailta ja naisia ei tämä sääntö koske ja jos näin on niin olisi taas tekemistä sen tasa-arvon kanssa.

Tuntiansiota vertaamalla voi tuonkin ratkaista. Mitenkäs pillun saaminen liittyy siihen kirjoittaako miehuuden epäreiluudesta. Itseäni ärsyttää tämä kaksinaismoralismi mikä tässäkin asiassa löyhkää kuin mätä kukko. Mistä näitä Läskisen blogin otoksia tulkitaan: Harva jaksaa tuhlata nuoruuttaan jonkun vanhan pullean pukin elatukseen Ehkä se pornon katsominen ja tumputtaminen on vääristänyt mielikuvat siitä mikä on seksiä kummallekin.

Ei nainen ala laueta heti kun se "pikku sarvi" on laitettu sinne Ei viitsitä edes ottaa selvää toisen anatomiasta tms. Ja nörteillä noin yleisesti on huono ryhti ja tihrusilmät. Juu pojjat kansan urhokkaan, unelmoikaa statuksesta, ehkä joku Tuksu suostuu tai Julia tai ehkä se Jasmine Pienimunainen läski on iljettävä ilmeisesti tämän kommentoijan mielestä, mutta itkupotkuraivareissa mesoava pissaliisa on yhtä vastenmielinen tapaus. Siis sori nyt, mutta ketä itseäänkunnioittavaa naista kiinnostaisi seksi löllön ja pullean miehen kanssa, oli se status mikä hyvänsä?

Vaikea ymmärtää tuollaista itsepetosta. Ihan kuin millään muulla ei olisi väliä kuin rahalla. Se nainen sitten varmaan mielummin runkkaisi rullaan seteleitä kuitenkin loppujen lopuksi.

Ei naiset kuitenkaan tunnottomia tai halvaantuneita tai edes sokeita ole. Tai sitten vain tiukasti simmut ummessa ja parempaa miettien ja prinsessaunelmiin paeten. Ja siltikin se setelirulla varmaan olisi parempi. Tää on ilman jääneiden miesten lohdutusblogi. Noin ei käy, että saisitte haluamanne jos se status joskus nousee. Joudutte tyytymään niihin harvoihin huoriin jossain sedun porttoloissa ja niistäkin kilpailemaan.

Onni tulee harvoin saalistaen, mutta usein sattumalta. Siis laskekaa rimaa, pillua tulee, jos on tullakseen. Researchers find marriages tend to be more satisfying for both spouses when the wife is thinner than the husband. Tässä puhutaan harhaanjohtavasti laihuudesta, vaikka miehen korkea BMI voi tarkoittaa myös lihaksikasta, rotevaa ja kookasta ruumista. Eli voi olla että nuortenparien suuri BMI-ero tarkoittaa: Nyt on alkanut se vuodenaika, jolloin kaikki pulleat naiset laihduttavat.

Laihdutuksessa on vain se ongelma, että tutkimusten mukaan pysyvä laihtuminen on käytännössä mahdotonta, sillä paino palaa aina takaisin. Kyse laihduttamisessa on vain siitä, että laihdutusteollisuus, johon kuuluu osana naistenlehdet, ansaitsee miljardeja myymällä ihmisille mielikuvaa siitä, että pysyvä laihtuminen olisi mahdollista. Liikalihavuus on maailman toiseksi vakavin terveysongelma, ja siksi sitä on tutkittu laajasti, mutta tieteen tulos laihdutuksesta on tyly, se ei onnistu millään ruokavaliolla tai liikunnan avulla.

Ainoa toimiva keino on leikkaushoito. Laihdutuksen vakavista haitoista ei sen sijaan puhuta. Yksi vakava haittatekijä laihdutuksessa on se, että laihdutus tekee ihmisestä ärtyisän ja masentuneen. Kausilaihduttava nainen on ärtyisä, väsynyt ja huonolla tuulelle, mikä heijastuu mm. Jos useampia naisia on dieeteillä samassa työpaikassa, voi masentuneisuus ja ärtyisyys johtaa työpaikkakiusaamiseen ja työuupumukseen, joskus vakavimpiin stressireaktioihin ja enneaikaiseen eläköitymiseen.

Ylipaino ei sinänsä aiheuta haittaa avioliitoille, vaan avioliiton tuhoaa naisen usko laihdutusteollisuuden huijaustietoon, ja siitä johtuva aivan turha jokakeväinen laihduttaminen ja siitä seuraava ärtyneisyys ja masennus. Lihavuus sinänsä ei tee naisista rumempia ja miehen silmissä vähemmän vetovoimaista. Ainoastaan silloin, kuin eräillä naisten kehotyypeillä rasva kerääntyy perinnöllisistä syistä hartianseutuun ja yläselkään sillä on esteettinen haittavaikutus.

Toinen esteettinen haitta on se, että vaihdevuosien jälkeen osalla naisista estrogeenituotannon vähennyttyä rasva siirtyy pakaroista ja reisistä vatsaan. Lihavuudesta on naisille myös hyötyä vanhetessaan, sillä kasvojen rypistyminen johtuu suurelta osalta siitä, että kasvojen rasvakerros ohenee iän myötä ja aiheuttaa näin kasvojen kurtistumista.

Tukeva kerros rasvaa pitää kasvojen ihon kireänä ja kasvot nuorekkaampina. Naisella ei ole mitkään kanan- tai linnunluut. Itse asiassa miltei kaikkien luusto on samankaltainen ja sukupuolensisäiset erot voivat olla suuria,jopa raadosta päätellään lähinnä lantion luista, onko kyseessä nainen vai mies. Rasva on pahaksi sekä miehelle, että naiselle. Nainen ei tosin pärjää ilmankaan.

Ja on aika yksilökohtaista kehittyvätkö treenatessa ja millaisessa treenissa.. Aika eri kroppa maratoonarilla ja ja m pikajuoksijoilla. Sama joillain naispainonnostajilla ja esim. Ja se on ihan geeniperäistä, tosi moni tanssija lopettaa v, kun huomaa, että tulee liikaa lihaksia, joita baletin estetiikka ei hyväksy. Mitäs vikaa lapin jätkissä on? Mukavia ja joviaaleja kavereita. Rumia, haisevia vanhoja ukkoja puliukkoja on kyllä enmmän siellä etelässä johtuen ihan vaan väestön määrästä yleensäkkin.

Hyvin tuntuu varsinkin keväisi kelpaavan poromakkara etelän tytöille esim Levin firmaviikoilla. Kaljatkin tarjotaan vielä päälle. Mua ainakin inhottaisi sekaantua aviopakolla johonkin joka iljettää mua seksuaalisesti.

Kai noitakin nollatutkimuksia on tehty joskus 30v sitten Kai se vaimokin voi olla huora jos sen osaa ostaa "oikeilta" markkinoilta "oikeisiin" tarpeisiin eli palkinnoksi vanhan ukon omaa statusta nostamaan ja vastaavasti antamaan seksiä, ehkä synnyttämään ja siivoamaan jne. Vanha mies saa jatkuvasti vahtia jos saa sen nuoren naisen. Pysykää omassa sarjassanne, v ei ole tuollaisia varten.

Miksi juttua ei tehty täältä Helsingistä esim. Taitaa olla kulmat liian lähellä MTV 3: Seuraavaksi aiot varmaan sitten jollain toisella nimimerkillä kirjoitella ympäri nettiä, että Laasanen pitää naisia hyödykkeinä.

Jokainen jota joku Laasanen kiinnostaa voi mielestäni tulla lukemaan hänen kirjoituksiaan itsekin. Ehkä Lapistakin löytyy hyvännäköisiä ukkoja, mutta vastoin yleistä käsitystä tämä jokseenkin on on. Ehkä se huoran ammatti ei niinkään eroa tanssijasta tai näyttelijästä. Tasovaatimukset on tietty eri ko. Ehkä sun Laasanen pitäisi päättää mitä mieltä loppujen lopuksi olet seksuaalisesta vallasta? Saako sillä rahastaa suoraan, välillisesti trophy wife vai pitäisikö pyrkiä johonkin syvempään suhteeseen ihan kummankin osapuolen eduksi?

Itse olen tiukka esteetikko ihan itseni ja seksikumppanieni suhteen ja ikää on 19v. Tanssija tästäkin tytöstä tulee ihan oman päätöksen takia, mutta se ei kai ihan niitä huoran vaatimuksia täytä useimmilla miehillä, jotka ovat katsoneet Baywatchia liikaa 20v sitten. Kai tän kisun täytyy kiemurrella itsensä uneen, vaikka kuinka panettaisi.

Ja olen iloisesti hiprakassakin. No, kyllä naikkonen saa olla kyllä mielestäni just niin lutka kuin haluaa, kunhan pitää sen omana tietonaan. Ja joo, tän blogin kommentointi ei ole ehkä tämän ikäisen asia.

Kai kokemusten myötä kaiketi kasvaa Ja me balettitanssijat taidetaan muutenkin olla aika rajoituneita, siis fyysisesti lahjakkaita ja koko elämä siihen laitettu jne. Mutta ehkä se homma on myös jostain aika rankasti pois. D- ihan kuin me myöhäisteinit. Tutkijan on vähän arveluttavaa muodostaa omia mielipiteitään tutkittavien ilmiöiden moraalisesta oikeutettavuudesta. Tosin Henry suhtautuu täällä blogissa tutkijanpositioonsa aina välillä vähän skitsofrenisesti.

Toisaalta muistuttaa, ettei ole poliitikko tai muutoinkaan voi sanoa miten voisi olla, mutta toisaalta kärkkäimpiä väitteitä puolustaa "tämä on blogi, eikä mitään tutkimusta" -argumenteilla.

Itsehän olen sitä mieltä, että hyväksikäyttäköön seksuaalista valtaa jos sitä on. Vallan mukana tulee kuitenkin aina vastuu toiminnastaan. Jos vallalla alkaa leikkimään, niin sormet palaa väärässä seurassa hyvin nopeasti Tällä miehellä huoran määritelmä on kytköksissä juuri sen vastuullisen puutteeseen seksuaalielämästään. Seksityöläisyys tai ammatti ei sinänsä vielä anna ainakaan negatiivissävytteistä leimaa ko.

Jos sulla on morkkis aamulla paneskelun jälkeen, olet huorannut. Jos näin käy useasti, olet huora. Kumpi näistä on ratkaisevaa? Tietenkin, jos ottaa rahaa monelta mieheltä, niin ei ole mitään epäselvää, mutta jos ajatellaan tässä naisen sisäistä elämää, niin missä järjestyksessä kynnykset ylitetään? Hyväksyykö nainen ensin istelleen sen, että hän voi maata monien miesten kanssa, ja sitten, vasta seuraavana askeleena hyväkysyy ajatuksen maksun ottamisesta?

Vai onko niin, että nainen ensin sisimmässään ajattelee, että ei ole monien eri miesten kanssa makaava huora, mutta ottaa ensin askeleen: Toinen kysymys on se, onko nainen huora, jos on kymmenen vuotta sitten käynyt Suomessa myymässä viikon seksiä, ja tehnyt hommat seitsemän suomalaisen miehen kanssa?

Kuinka kauna nainen on huora, jos ei enää myy seksiä? Tai onko nainen koko ikänsä huora, jos hän on nuoruudessaan maannut 20 eri miehen kanssa yhden kuukauden aikana erottuaan poikaystävästään? Sinne pääsevillä miehillä ei ole niin tiukkaa karsintaa kuin naisilla. Ja kyllä,kyllä, juuri miestanssijat saavat piukkaa pimppaa tanssijatytoiltä. Kummasti se sama maailma yhdistää. Tietty saa varautua myös tiukkaan itsekuriin.

Riittää kun sen pojan pistää balettiin joskus 8v. Ei ne suuret rahat ja siipeily, vaan se, mistä tulee onnelliseksi. Minulla on ystävänä pari balettitanssijamiestä, ja äärimmäisen kovaa urheilua se on, mutta eipä niitä piukka pimppi tunnu kiinnostavan.

Ehkä sellaisikin tanssijoita on joita piukat pimpit kiinnostavat, mutta ei kovin montaa, ainakaan baletissa. Siis kerropa Henkka, mikä vika on sitten miestanssijoissa? Paitsi se että ovat lähinnä statisteja lavalla Ehkä tämä raskas ja karski miehen rooli todellakin pitäisi purkaa. Kukaan ei sellaista halua, paitsi miehet ehkä. Ja aika vieras ajatus ainakin mun ikätovereille noin yleensä.

Ja kauneuden takia pitää kärsiä, mikään ei tule ilmaiseksi edes naisille, tuskin miehillekään. Jollei baletti jo sanana ole myrkkyä, katso seuraava video. Ei paljon kerro, mutta, mikäköhän noitakin naisia ja minua motivoi? Aiheeseen liittyen Henrylle ja lukijoille vinkiksi uusin Apu-lehti: Voi hitto, ilmeisesti tämänkin tytön täytyy lähteä turhaan baariin katsomaan kaljamahaisia ääliöitä. Hki-Tku voisi olla liikaa tänä iltana jopa sille ns. Sinne vaan, baareihin, tuhlatkaa rahanne löysiin naisiin.

Ja siis aikuisten oikeasti mallitkin ovat löysiä verrattuna tanssijoihin. Joillakin tarvitaan taitoja ja kehon hallintaan, joillakin isoja löllöjä tissejä, stringejä ja 2h jossain crosstrainerisssä , kuten joillain pitkillä, mutta saamattomilla vain luustoa. Onneksi, mulla on kaikki ja saan ruusuja jopa kadulla kulkiessani aika sairasta, nostin ensimmäisiestä kerrasta kunnon metelin , treffejä ehdotellaan bussissa, junassa, kadulla sic!

Siis Hra Laasanen kerro, miten tälläinen jopa vähän riettaannäköinen 19v kissansilmä, voisi maksimida ns. Ainut varma keino päästä kaikista ahdistelijoista, olisi lihottaa itseään yli 35kg.

On se varmaan tosi katkeraa, että nainen voi päättä mitä haluaa ja uravalinnan vuoksi todennäköisesti hyvinkin pitkään Helsingissä saisin todella hyvää seksiä alle puolessa tunnissa. Mutta tanssijat on harvassa, bodarit ym kamalia, löllöä en huoli, siskoni miestä en saa ja muuten se on sen maili, ei mun , eiköhän meistä jokainen ole omien kriteeriensä uhri?

Mä luulen, ettei mun seulaa läpäise yksikään tänään Voisit riettaannäköinen kissansilmä maksimoida ainakin sen, että kehittäisit itseäsi henkisesti. Kirjoituksesi kuulostaa pikkutytön tuherrukselta, ja tuskin kovinkaan moni laadukas aikuinen mies haluaa suhteeseen pikkutytön kanssa. Tietysti on niin, että seksuaalisesti jne. Kyllä minäkin herutan helposti kaikkia panettavannäköisiä ihmisiä, mutta tämä ei välttämättä tarkoita mitään sen enempää.

Riippuu mitä tarkoitat siedettävällä. Ulkonäöltään parhaat ovat, kuten hyvinkin tiedät, yleensä urheilijoita. Itse olen viehtynyt ratsastajiin Tanssipiirit ovat varmasti heikkoja miesten määrän suhteen, joten ehkä timmikroppaisia sankareita kannattaisi etsiä futistreeneistä tai rinteestä? Laskettelijoista löytyy poikkeuksellisen paljon kiinteitä miehiä. Kannattaa tosiaan etsiä se siippa mäen päältä. Afterski on aina vähän: Jos taas etsit aviomiesmateriaalia jonka kanssa puhua välillä henkeviäkin ja josta saisi esim.

Mutta onneksi se tapahtuu lähes automaattisesti. Aikuisten ja kypsien, liikunnallisten miesten saalistaminen on myös ihan hyvä aloittaa urheilukentiltä. Kattelet vähän minkälaisilla nimillä salit on varattu ja sen kuin valitset sopivan firman sählyvuoron saalistusta varten. Puheidesi perusteella markkina-arvossasi ei sinänsä ole paljoa vikaa. Ongelmat lienevät lähinnä kalaisten vesien löytämisessä. Ei henkinen kehitys todellakaan tapahdu "lähes itsestään". Henkisesti teini-ikäiseksi on jäänyt esim.

Tanja Vienonen, Karpela, Saarela, Karpela - mikä hän nyt onkaan. Hänen ei ole tarvinnut ilmeisesti kehittää itseään henkisesti, koska on saanut yllinkyllin huomiota miehiltä ja vaihtanut aina lennossa. Jep, jep, kusi on noussut hattuun. Mutta omien ilmeidensä konrollointtiiin kyllästyy muutenkin, ainakin parin vuoden jälkeen.

Minkä minä sille voin,että kuulemma näytän siltä, kun en muusta kun riettaasta panosta tykkäisi? Samaa toitotettu monta vuotta, ja hra jeesus, olin sentään alaikäinen Ja kissamainen olemus, lähinnä siamilainen.

Pitäisikö lukita itseni jonnekin koppiin? Ja naiset vihaavat, miehet tykkäävät.. Ei kuule ole ihan helppoa. Sain jäät viime keikalla joltain akalta päähäni baarissa ja torjumiltani ukoilta huora-läppää. Seurustelin viimeiset 2 vuotta kuitenkin ja kävin SKO: Ilmeiseisesti ensimmäinen korkkaus sen ukon kohdalla ja extra-mustis sen takia joka asiasta Vitut kirjeet, kännykkä ja ym.

Miksi puheidesi perusteella kuulostat siltä kuin et välittäisi miehen henkisistä ominaisuuksista pätkän vertaa? Miksi joku sivistynyt ja kypsä mies haluaisi sivistymättömän ja epäkypsän naisen?

Kouluttajia voi tietysti löytyä, mutta rajansa kaikella. Tanssijat on muuten tiukempia kuin ratsastajat,ja tanssijat eivät edes saa harrastaa ratsastusta loukkaantumisvaaran takia.

Kukaan ei hallitse kroppaansa kuten balleriina, oli sitten ylösalaisin tai miten tahansa. Se on salaisuus 16v treenaamisessa. Kuten Waltari totesi, ovela nainen kääntää miehen nurin kuin hansikkaan. Ja tanssijamiehillä on ehdottomasti tiukin ja kestävin kroppa. Niinno, eipä kyl noin yli huolehtiva asenne kroppaankaan kauheasti kiihota.

Kroppa on kuitenkin tanssijalle tärkein työväline ja varmasti paljon tärkeämpi osa minuutta, kuin meille kuolevaisille. Tuskin osaamme koskaan edes arvostaa sen eteen tehtyä työtä. Eipä kovin moni osaa arvostaa mun kymmenien vuosien harrastuneisuutta ja työskentelyä ydinfysiikan hallitsemiseksikaan.

Mutta se on aina kaikkien huipulla olevien kirous. Kärki on terävä ja siellä on yksinäistä. En kyllä varsinaisesti usko, että mun puusilmät osaisi kropan perusteella erottaa tanssijaa balleriinasta saati kolmiottelijasta. Itse asiassa haluan tänään vain hyvän panon, en sen kummempaa. Siihen ehdottoman hoikka kroppa pakko, muuten ei huolita yhtään mihinkään tanssin pariin , pitkät hoikat tai laihat käsivarret, pieni luusto ja siro olemus ja suhteellisen pitkät ja vahvat, mutta hoikat jalat.

Ja tanssijat kun lähtevät liikkeelle, niin todellakin haluavat seksiä, mikään ei rentouta paremmin. Tänään jos löytyisi joku, joka osaisi esteettisesti sitoa mut ja harrastaa seksiä sitten yhä olisi unelma. Katoinpahan tuhman leffan ja sain taas ideoita Ja tästä tiedätte, ettei nainen feikkaa Se min ei vaan riitä Kun täällä nyt niin kovasti prostituoituja ja heidän työtään puolustellaan, niin esitänpä kysymyksen. Eli mikä olisi ensireaktiosi, jos saisit tietää tyttöystäväsi tai vaimosi toimineen aikaisemmin prostituoituna ja naineen satojen miesten kanssa ennen sinua?

Meinaan, jos nämä prostituoiodut nyt kerran ovat kaikkien miesten unelmien naisia kuten ilmeisesti blogiteksitin ja kommenttien perusteella asia pitäisi ymmärtää niin kyllä sitä nyt varmaan heillä on jo innokas joukko Suomalaisia miehiä oven takana kosimisaikeissa. Onhan näitä naisia, jotka ovat naineet satojen miesten kanssa ilman prostituutiotakin. Siinä tapauksessa ajattelisin, että pidänpä varmaan itsekin hetken hauskaa, mutta tuskin kannattaa kovin paljoa resursseja suhteen eteen kantaa.

On todennäköisempää jäädä yhdeksi sadoista, kuin sadasta yhdeksi. Prostituutio olisi sikäli hyvin lieventävä asianhaara, että silloin kyseessä ovat olleet liikesuhteet. Liiketoiminnan voi lopettaa ja omalla tavallaan se kertoo ko. Monestakaan syystä en seurustelisi aktiivisesti prostituoituna toimivan kanssa, mutta taaksejäänyt toiminta tuskin olisi kovinkaan iso juttu.

Paljon pienempi este kuin esim. Ingenieur, sä oot itse asiassa aika kiihottava jopa näin lukiota käyvästä tytöstä Olisko sittenkin pitänyt valita se mut korkannut DI ja kestää sen jatkuvaa kontrolllointia ystävät, koulu, duuni, puhelin, posti, tietsa jne vai etsiä oman elämäni suuntaa? Ehkä olen huora sitten, kun on terveet halut, mutta noin muuten? Siis mutta oikeasti,saisin joka päivä monta miestä, jos edes kaupassa katsoisin silmiin Muuten olen toki suhteellisen viaton ja kiltti vielä.

Ihan alkuun; älä kysele tämmöisiä kysymyksiä anonyymeiltä ihmisiltä Internetissä. Tulee helposti paha mieli ja lähinnä kerjää herjaa. Noin muutoin jos sun ylipäänsä pitää kysyä moista, niin mun korviin se kuulostaa just siltä, ettet itse ole sinut oman seksuaalisuutesi kanssa. Jos susta tuntuu pahalta, niin todennäköisesti teet jotain mitä sinun ei kannattaisi tehdä. Sanoo sitä miksi itse haluaa. Huoraksi nimittely on epäkohteliasta eikä nykymaailmassa tarkoita enää mitään.

Hyvät uutiset on siinä, että lopulta toi kuulostaa melko tavallisilta ton vaiheen kasvavan naisen kasvukivuilta. Seksuaalinen epävarmuus tai "huoruus" ei ole mikään leima, josta ei pääsisi eroon.

Ja aikuiseksi kasvaminen on prosessi, joka tapahtuu monta kertaa. Ei ole yhtä tai kahta oikeaa tapaa olla nuori. Pitää vain pystyä olemaan itse tyytyväinen toimintaansa. Conrad on englanninkielisen kirjallisuuden piirissä melkoinen kummajainen.

Hän vietti nuoruutensa sekä koko elämänsä alkupuoliskon merillä ja alkoi käyttää englannin kieltä vasta vuotiaana. Saadessaan luvulla Britannian kansalaisuuden hän muutti nimensä siihen helpompaan muotoon, joka nykyään komeilee kaikkien hänen teostensa kansissa. Conrad tunnettaneen parhaiten nimeämättömään Belgian Kongoon sijoittuvasta pienoisromaanistaan Pimeyden sydän Heart of Darkness , , josta on versonut mm.

Conradin teokset eivät olleet julkaisuaikanaan myyntimenestyksiä. Onkin myönnettävä, että kirjailijan erikoislaatuinen, joskin pistämättömän tyylikäs proosa on ajoittain raskasta luettavaa ja että hänen tematiikkansa, joka tapaa pyöriä synkkien syyllisyyspohdintojen parissa, ei ole varsinaisesti yleisöä kosiskelevaa.

Rahapulassa Conrad pyrki yksinkertaistamaan ilmaisuaan. Anarkistien alaotsikkona on alkuperäisteoksessa " A Simple Tale ". Teoksesta ei tullut myyntimenestystä, mutta on lohdullista, että Conrad ei kaikista paineista huolimatta lopultakaan kyennyt karsimaan teoksesta itselleen ominaista psykologista kompleksisuutta ja syvien moraalisten ongelmien käsittelyä. Anarkistit on romaani Lontoossa asuvan ranskalaisen agent provocateurin pyrkimyksestä räjäyttää Greenwichin observatorio.

Romaanin keskushenkilö Adolf Verloc on ulkovallan laskuun työskentelevä kaksoisagentti, joka kestitsee säännöllisesti pientä ulkomaalaisten anarkistien joukkoa. Verloc on asettunut näennäisen vakiintuneesti Lontooseen: Romaani vuorottelee Verlocin kotioloissa muodostuvan draaman sekä anarkistiterroristien juonien välillä Verlocin rampatessa näiden kahden maailman väliä.

Vierasta valtaa, jonka laskuun Verloc salaisesti työskentelee, ei missään vaiheessa nimetä, mutta se on mitä ilmeisimmin Venäjän keisarikunta. Vaikka suurlähetystön yksilöiminen ei ole romaanin juonen tai tematiikan kannalta välttämätöntä, ei ole mikään salaisuus, että Conradilla oli henkilökohtaisia syitä suhtautua Venäjään kielteisesti. Hänen isänsä Apollo Korzeniowski oli mukana organisoimassa protesteja, jotka ennakoivat ns.

Korzeniowski perheineen karkotettiin Vologdaan kauas Moskovan pohjoispuolelle. Romaanissakin vieraan vallan lähetystö on nyreissään oman maansa aktivisteista: Hän moittii Verlocia tämän toimettomuudesta ja aloitekyvyttömyydestä. Agentti tajuaa olevansa löysässä hirressä eikä voi kuin ottaa vastaan toimeksiannon. Vladimir haluaa nostattaa briteissä tuohtumusta, jotta Britannian hallitus joutuisi tinkimään liberaaleista asenteistaan ja laeistaan kumouksellisten ja näiden aatteiden suhteen.

Lähetystössä suunnitellaan terrorihyökkäyksiä ja sabotaasitekoja, joilla brittien päät on määrä saada kääntymään. Vladimir ja kumppanit ovat keksineet erinomaisen kohteen: Lähetystösihteerin järkeily ansaitsee lyhyen selvityksen. Conradin romaanin taustalla on ranskalaisanarkisti Martial Bourdinin mystinen kuolema vuonna Bourdinin kantama pommi räjähti ennenaikaisesti hänen käsissään Greenwichin observatorion liepeillä aiheuttaen hänelle kuolettavat vammat.

Bourdinin varsinainen kohde ei milloinkaan selvinnyt. Vladimir haluaa aiheuttaa täydellistä tyrmistystä, jotakin, mitä lehdistö ei voisi välittömästi selittää valmiin fraasein. Teon pitäisi näyttää siltä, että se symboloi pyrkimystä hävittää koko ihmiskunnan "sosiaalinen luomus". Vladimir haluaa jotakin, joka menee yhteiskunnallista kostoa tai jopa terrorismia pidemmälle - teon, joka näyttää pelkästään puhtaan tuhoavalta ilman ilmeistä pyrkimystä kostaa koettuja vääryyksiä tai painostaa viranomaisia suostumaan joihinkin vaatimuksiin.

Pohdinnassa viitataan lukuisiin valtionpäämiesten murhiin ja omaisuuden turmelemiseen, jotka voidaan selittää sosiaalisen epäoikeudenmukaisuuden lietsomiksi äärimmäisiksi teoiksi samoin kuin hyökkäykset teattereihin ja ravintoloihin. Mediadiskurssi on jo oppinut sosiaalistamaan ne, jolloin niistä tulee järjellä käsitettäviä - ei välttämättä itsessään järkeviä , mutta käsiteltäviä. Hyökkäykset kirkkoa vastaan taas luetaan välittömästi uskonnollisiksi äärimmäisyysprotesteiksi. Vladimirin esimerkkeinä tarjoamat terroriteot eivät riitä ravistelemaan keskiluokkaa siihen tuohtumukseen, jota hän haluaa lietsoa: Tällaisten tekojen sijaan Vladimir perää äärimmäistä, tuhovimmaista anarkismia, jolla ei ole muuta tavoitetta kuin tuho itse.

Taidemuseo on hänestä jo symboliarvoltaan lupaavampi, mutta silti hylättävä kohde, sillä se tuottaisi voimakkaimmat reaktiot taiteilijoilta, taidekriitikoilta ja taidehistorioitsijoilta - "merkityksettömiltä ihmisiltä".

Vladimirin analyysissä keskiluokka - se ryhmä, joka voi todella painostaa valtiovaltaa Britanniassa - ei juuri välitä taiteesta, vaan pikemminkin arvostaa sitä vain muodon vuoksi ilman kummempia intohimoja.

Hyökkäys taidetta vastaan ei olisi riittävän shokeeraavaa. Sen sijaan Vladimir uskoo paikantaneensa vuosisatojen vaihteen ihmisen pyhimmistä pyhimmän fetissin: Oppineisuutta, sivistystä, tiedettä ja tutkimusta arvostavat kaikki; sen merkityksen ja arvon kiistäminen on ajan ihmiselle järjen ulottumattomissa.

Vladimir pitäisi ihanteellisena mahdollisuutta "heittää puhdasta matematiikkaa pommilla". Astronomian maailmankuulu symboli pallonpuoliskojen rajalla saa toimia puhtaan tieteen korvikkeena. Sen on määrä saada myös professorit ja muut oppineet - joita kaikkia Vladimir pitää "kirottuina radikaaleina" hämmennyksen tilaan, tilaan, jossa attentaattia ei voida välittömästi sosiaalistaa järjellä käsiteltäväksi asiaksi.

Teko siis ylittäisi totunnaisen terrorismin, koska sillä ei olisi mitään ilmeistä tavoitetta. Samaan aikaan se tietysti olisi todellisuudessa tyylipuhdasta terrorismia: Tällainen valtiovallan ja valtionvastaisen terrorin riippuvuussuhde on kirjan pohdinnoissa jatkuvasti läsnä.

Tässä mielessä sitä voi pitää periaatteessa sympaattisena eräälle anarkistien perusargumenteista, että väkivalta kumpuaa ultimaattisesti valtiollisesta pakkovallasta. Sen sijaan suomenkielisen laitoksen otsikon lupaamat anarkistit ovat surkeahkoja tapauksia - tämä tosin saa Vladimirin näyttämään vieläkin vaarallisemmalta.

Verlocin luona kokoontuu joukko anarkistipakolaisia mantereelta. Pienen anarkistisolun ydinryhmän kuvaus on herkullista: Ossipon, Yundt ja Michaelis ovat pimeän naurettavia, mutta samanaikaisesti pahaenteisiä hahmoja.

Michaelis on läski terroristi, joka reflektoi paljon ja päätyy muuten pohdinnoissaan kannattamaan täydellisen tuhovoimasta anarkismia, jota Vladimir on hahmotellut eikä onnistu laihtumaan; Karl Yundt on luiseva ja matelijamainen ilmestys; toveri Ossipon taas pelkuri, joka elää viettelemällä alaluokkaisia palvelustyttöjä ja viemällä näiden säästöt.

Näitä tragikoomisia tapauksia paljon uhkaavampi ja murheellisella tavalla profeetallisempi on pikkuruinen, Professoriksi kutsuttu anarkisti. Professori on räjähdeasiantuntija, joka rakentaa pommeja tilaustyönä. Hän on täysin kyyninen tuhon apostoli ja tietoinen siitä, että viranomaiset pitävät häntä silmällä. Siksi hän kantaa aina mukanaan vaatteisiinsa kätkettyä pommia, jonka laukaisinta pitää taskussaan. Tätä Conradin synkkää henkilöluomusta voidaan pitää nykyajan itsemurhaterroristin ensiesiintymisenä - sillä vivahde-erolla, että Professorille mahdollisuus räjäyttää itsensä ja kaikki ympärillään olevat on viimeinen henkilökohtainen itsepuolustuskeino eikä osa hänen "normaaleja" terroristisia pyrkimyksiään.

Se on osa hänen oman persoonansa suojelua pidätykseltä tai muunlaiselta puuttumiselta hänen toimintaansa. Onko Professorin "varotoimenpide" yksilön vastavarustautumista valtiollista väkivaltamonopolia vastaan? Ainakin se on lopputulokseltaan itsetuhoinen. Se rakentaa hänen ympärilleen tasapainoisen tyvenen vyöhykkeen, eräänlaisen henkilökohtaisen kauhun tasapainon. Professori on se anarkisti, joka varmasti kykenisi lietsomaan brittiläisessä keskiluokassa, jos se vain tietäisi hänestä, sellaisen tuohtumuksen ja pelon, jota Vladimir hakee tilausattentaattinsa kautta.

Anarkistien anarkistien kuvaus hauska toisto, heh näyttää paljastavan Conradin syvän epäluottamuksen poliittisia utopioita kohtaan. Se ei koske vain anarkistien jotka reagoivat kokemaansa epäoikeudenmukaisuuteen täysin fanaattisesti ja ovat myös pohjimmiltaan hyvin narsistisia fantasioita, vaan yhtä lailla vapaamielistä brittiläistä yhteiskuntaa sekä Vladimirin suljetumpaa kotimaata.

Kaikkien niiden ytimessä romaani esittää mädännäisyyttä, valtaan ihastunutta kyynisyyttä ja huijausta. Kirkasotsainen idealismi on hyvä ase, jolla voittaa puolelleen vilpittömät - sellaiset kuin Verlocin nuori, ilmeisesti vaikean autistinen lanko Stevie. Professori kiteyttää paljon julistaessaan terroristin ja poliisin olevan "samasta korista".

Verloc toimii romaanissa eräänlaisena rinnastajana: Anarkisteissa erityisen huomionarvoista onkin tapa, jolla siinä kuvataan sivistyneen yhteiskunnan takana pelattavaa epärehellistä ja ajoittain murhanhimoista konspiratorista peliä, jossa terroristit, hallitukset ja poliisit toimivat vaihtelevasti yhteistyössä. Anarkistitkin ovat joko älyllisesti epärehellisiä tai sitten täysin lapsellisia valtapelin osia, joita voidaan käyttää hyväksi ja jotka eivät kykene pakenemaan vallankäyttöä.

Lopulta anarkistien ja valtioiden touhuissa yksilö on se, joka tuhoutuu. Anarkistit on hyvin synkkä ja pessimistinen romaani, mutta kerronnan modernismin läpimurtoa enteilevä ironisuus ja herkullisen tummat henkilöhahmot - erityisesti laskelmoivan viehätysvoimainen lähetystösihteeri Vladimir ja Verlocin sekalainen anarkistikontaktien verkko - tekevät tästä pimeästä teoksesta nautittavaa luettavaa.

Eri asia on, paljonko sillä on sanottavaa nimenomaisesti Kreikan anarkisteille. Ehkä heille huomionarvoista voisi olla Conradin oma alustuspuheenvuoro, jossa hän julistaa Verlocin vaimon, Winnien, romaanin todelliseksi anarkistiksi. Toinen hyvä pohdinnan aihe intomielille voisi olla se, kuinka tämä poliittinen romaani haastaa ja tietoisesti sekoittaa hyvän ja pahan sekä vallan vastakohtaisuuksia.

Kirjassa valtio ei ole hyvä, mutta ei ole sekään, joka sen haluaa romuttaa. Ihmiset ajavat omaa etuaan muista piittaamatta, ja hyvä on vain se, joka ei kykene tätä tajuamaan. Ja hänelle käy ikävästi. Olipahan hauskaa luettavaa tällä kertaa. Euroopan parlamentti, jumankauta, tekee jotakin. Parlamentti on vedonnut presidentti Dalia Grybauskait ėen , jotta tämä käyttäisi tarvittaessa presidentillistä veto-oikeuttaan estääkseen parlamentin käsittelyssä olevan lakiesityksen läpimenon.

Laki voisi estää käytännössä kaiken asiallisen tiedotuksen homoseksuaalisuudesta. Homoseksuaalisuuden "julkisesta edistämisestä" voisi rapsahtaa tuhansien eurojen sakot. Tarkoitus on, kuinkas muutenkaan, suojella lapsia todellisuudelta. Homoseksuaalisia tuntemuksia kokevat lapset ja nuoret voinevat painua helvettiin.

On tietysti kätevää tehdä oman asiansa puolesta argumentoimisesta rangaistavaa. Minkä takia Liettua sitten ylipäänsä halusi eroon Neuvostoliitosta? Ehkä vaihtaakseen tämän lipun. Ei välttämättä parempaan, mutta kuitenkin. Mitäpä näiden liettualaisten räikeään törppöyteen oikein sanoisi? Viime aikoina on näyttänyt siltä, että hieman aikaisin on otettu Unioniin maita, joissa ei ole oikein hajua siitä, että se rautaesirippu tosiaan kaatui parikymmentä vuotta sitten.

Liettuassa ja vähän muuallakin Itä-Euroopassa suhtaudutaan homoihin edelleen yhtä ymmärtäväisesti kuin Neuvostoliitossa, Romaniassa ceauşesculainen suhtautuminen romaneihin vain jatkuu ja puheenjohtajamaa Unkarin hallitus on juuri räätälöinyt tiedotusvälineille vanhan tutun kaavan mukaiset suitset - vuoden kukistajat olisivat ylpeitä. Kaali- ja punajuurivyöhyke se vain pysyy, Unionia tai ei. Kannattaisi pitää hieman vähemmän kiirettä näiden uudempien pyrkyrien kanssa.

Olisi ikävä luovuttaa jonain päivänä Unionin kiertävä puheenjohtajuus Aljaksandr Lukašenkalle. Homoilu , Maailman idiootit , Politiikka , Uutispuuro oksettaa. Nähdäkseni siitä, mitä sukupuolineutraaliksi avioliitoksi kutsutaan, on tulossa eräs kevään kirottujen eduskuntavaalien teemoista, siitäkin huolimatta, että monet puolueet eivät tähän tunnu uskovan. Pääasiassa ne puolueet, jotka haluavat sekä homomyönteisten että -vastaisten kansalaisten äänet. Joka tapauksessa aihetta koskevalle kansalaiskeskustelulle on tilausta, ja nykyäänhän kansalaiskeskustelu tarkoittaa netissä mesoamista.

Aion kantaa korteni kekoon ja esittää seuraavassa pääpiirteissään sen, mitä asiasta ja sen eri puolista tällä hetkellä ajattelen. Kimmokkeen tämän kirjoituksen laatimiseen minulle antoi se, että olen pohdinnoissani päätynyt kyseenalaistamaan homoavioliittojen voimakkaan kytkemisen tasa-arvoisten oikeuksien aatteeseen. Minulle tuli asiasta hiljan pienoinen väittely heteroseksuaalisen ja homoavioliittoa kannattavan ystävän kanssa. Olen, kuten tunnettua, itse homoseksuaali ja kannatan homoavioliittoja, mutta en ole enää lainkaan varma siitä, onko homoavioliittojen puolesta käytävässä sinänsä hyvin kannatettavassa kampanjoinnissa korostunut tasa-arvoargumentaatio täysin pätevää.

Lopputuloksena tietysti olisi kasvanut yhdenvertaisuus ja tietyntyyppisten homosuhteiden tasa-arvo tietyntyyppisten heterosuhteiden kanssa, mutta itse näkisin asian pikemminkin kansalaisoikeus- kuin tasa-arvokysymyksenä, ja tulen käsittelemään sitä milliläisen johnstuartsellaisen vahinkoperiaatteen pohjalta.

Saatan myös päätyä lopuksi moukaroimaan hieman yllättävää tahoa. Käsittelen aluksi muutamia yleisiä näkemyksiä, jotka on esitetty homoavioliittoja vastaan. Oikeus uskonnolliseen käsitykseen on loukkaamaton, mutta valtiorakenteeseen sidottujen yhteiskuntiemme perusta, ja erityisesti oikeuksiemme perusta, jota laeiksi kutsutaan, on maallinen.

Valtiollisissa asioissa Suomen perustuslaki ja itse asiassa mikä tahansa laki on Raamattua tai mitä muuta tahansa pyhää kirjaa, ilmestystä tms. Jotta asia voisi olla toisin, tarvitaan teokraattinen vallankumous en suosittele. Lait eivät ole Jumalan sanaa: Lyhyesti sanoen jonkin jumalan palveleminen ja hänen tahtonsa noudattaminen on täysin asiaankuulumatonta yhteiskunnallisessa keskustelussa maallisista, ajallisista oikeuksista, velvollisuuksista ja eduista.

Kysymys on lainsäädännöllinen ja oikeudellinen, ei teologinen. Eduskuntakaan ei voi säätää lakia, joka vahvistaisi esim. Lyhyen maininnan ja tuskin muuta ansaitsee määritelmään perustuva argumentti. Semanttisesti rajoittuneet ihmiset ovat nähtävästi sitä mieltä, että avioliitto on määritelmällisesti miehen ja naisen välinen liitto eikä voi muuta olla.

Ikävä kyllä sanakirja on riittämätön perusta käsillä olevaan debattiin. Lainsäädännössä ja muissa yhteiskunnallisissa yhteyksissä käsitteitä on mahdollista laajentaa tai määritellä uudelleen riippumatta siitä, miten niitä on minäkin edeltävänä aikakautena käytetty.

Oman tuntumani mukaan yleisin homoavioliittoja vastaan käytetty peruste on ns. Kansanedustaja, valtiomies, filosofi Pentti Oinosen kunniaksi voinemme kutsua sitä vaikkapa hauveliargumentiksi.

Hauveliargumentin ydin on ajatus, jonka mukaan sukupuolirajoituksen poistaminen avioliiton ehdoista tarkoittaa, että kaikki muutkin rajoitukset on poistettava, mukaan lukien ikään, sukulaisuussuhteeseen, osanottajien lukumäärään ja biologiseen lajiin liittyvät. Tämän argumentin soveltajat eivät tunnusta perusteita erotella homoavioliittoja insestisistä, polyamorisista, pedofiilisista tai zoofiilisista suhteista.

Yhden salliminen merkitsee kaikkien sallimista. Itse pystyn kuitenkin keksimään monia merkittäviä eroja, kuten kyvyn ymmärtää ja olla tietoinen siitä, mitä oikein tekee solmiessaan avioliiton omasta itse ilmaistusta tahdostaan - tämä esimerkiksi pudottaa jo zoofiiliset liitot pois. Olen siis jo päihittänyt Oinosen hauvelijärkeilyssä, hänen omimmassa lajissaan, mutta jatketaan.

Aion palata John Stuart Millin tunnetuksi tekemään vahinkoperiaatteeseen myöhemmin, mutta tässä yhteydessä on soveliasta huomauttaa, että voimme legitiimisti arvella mainittujen liittojen - homoseksuaalisen, insestisen, polyamorisen, pedofiilisen ja zoofiilisen - eroavan siinä, missä määrin ne voivat vahingoittaa yksilöitä tai demokraattisen yhteiskunnan intressejä.

Tämä on tärkeä ja oleellinen pointti kaikessa oikeuksiin ja vapauksiin liittyvässä pohdinnassa, ja sen sivuuttaminen vaikuttaa hauveliargumentin esittäjiltä luvalla sanoen huolimattomalta toiminnalta.

Tämä johdattaa hauveliargumentin perustavimman ongelman äärelle. Se kytkee yhteen asioita, jotka tulisi käsitellä erikseen. Homoavioliiton tulisi seisoa omalla pohjallaan ja tulla arvioiduksi itsenään ja siinä kontekstissa, jossa sen laillistamista esitetään. Kun käsittelemme homoavioliittoja, emme käsittele polyamorisia tai insestisiä liittoja. Ne ansaitsevat ja tarvitsevat oman käsittelynsä. Mahdollisten negatiivisiksi miellettyjen seurausvaikutusten arvuuttelu, varsinkaan non sequitur -pohjalta, ei ole käyttistä jonkin oikeuden rajaamiseksi tietyn ihmisryhmän ulottumattomiin.

Naturalistinen argumentti katsoo oikeutetuksi määrittää avioliiton biologisesta sukupuolesta riippuvaksi sillä perusteella, että avioliiton primääri funktio on suvunjatkaminen. Avioliitto voi siis olla vain miehen ja naisen välillä, koska siittiö ja munasolu ovat ainoa kombinaatio, joka tuottaa tulokseksi uuden ihmisen.

On hyödytöntä argumentoida biologiaa vastaan, mutta tapa, jolla argumentti johdetaan, on silti kyseenalaistettavissa. Se näyttää olettavan, että biologisessa tosiasiassa on jokin moraalijärjestys, joka edellyttää toimia kulttuurin eli ihmisen luomusten maailmassa. Se saattaa joissain tapauksissa palautua teologiseen käsitykseen, jolloin se redusoituu uskonnolliseksi argumentiksi; muussa tapauksessa se vaatii hyvin suuren määrän rajauksia ja ehtoja - itse asiassa liikaa ollakseen silmissäni uskottava.

Ensinnäkin jos redusoimme avioliiton lisääntymiseen ja jälkeläisestä huolehtimiseen, tulisi meidän loogisesti kieltää avioliitto steriileiltä miehiltä ja naisilta, naisilta, jotka ovat ohittaneet tietyn kriittisen iän ja pariskunnilta, jotka oman valintansa tuloksena ovat lapsettomia.

Kaikkien edellä mainittujen avioliitto olisi suorassa ristiriidassa lisääntymisfunktionallisesti rajatun avioliittokäsitteen kanssa.

Tästä päätelmästä voidaan yrittää luikerrella pois laajentamatta avioliittomahdollisuutta kahden miehen tai kahden naisen muodostamiin pareihin, mutta heikolla menestyksellä. Siinä puuhassa korostuu usein se, miten argumentti on muodostettu ajatuksella "kuinka estää homoavioliitot". Esimerkiksi voidaan ottaa esille se, että mies ja nainen voivat saada lapsia periaatteessa - siis jos kaikki toimisi aina "oikein".

Sen sijaan kahdesta miehestä ja kahdesta naisesta koostuva pari ei missään olosuhteissa voi saada keskenään lasta, ts. Tämä täsmennetty järkeilykin näyttää asettuvan hedelmättömien heteroiden avioliittoja ja lapsentekoiän ohittaneiden naisten uusia avioliittoja vastaan. Mitä tästä argumentista jää lopulta kouraan? Nähdäkseni se, että periaatteessa biologisesti yhteensopivien sukupuolielimien kombinaatio on avioliiton perustavanlaatuinen ja itse asiassa ainoa ehto ilman saivartelua siitä, kuinka esim.

Tämä argumentti on minusta halveksittava, koska siitä paistaa läpi halveksiva syrjintä enemmän kuin monista muista homoavioliiton vastaisista argumenteista - siitäkin huolimatta, että se on verhottu näennäisen vastaansanomattomaan biologiaan.

Sen järkeily on toisaalta hyvin satunnaisen oloista oikeuksien, vapauksien ja yhteiskunnallisten etujen redusoiminen tiettyyn soluyhdistelmään ja toisaalta samanaikaisesti tarkoitushakuisen dogmaattista avioliitto kuuluu miehen ja naisen välille, koska vain mies ja nainen voivat mennä naimisiin siksi, että toinen osapuolista on mies ja toinen on nainen.

Varsinainen ajatus, joka paistaa läpi, on että homoseksuaalit eivät voi mennä keskenään naimisiin homoseksuaalisuutensa takia. Traditioon perustavan argumentin käsittelen nyt: Jos homoavioliiton vastustus perustuisi vain edellä ilmoitettuihin argumentteihin, se ei pitkälle pötkisi argumentaation alueella; tosielämässä se pötkii verraten pitkälle em. Siispä tulemme viimeinkin parempaan homoavioliittoa vastaan asettuvaan argumenttiin: Avioliitto ja perhe ovat yhteiskunnallisesti merkityksellisiä instituutioita ja yksiköitä.

Tarkastelen seuraavassa tahoja, joita homoavioliitto voisi vahingoittaa. A Voiko homoavioliitto vahingoittaa heteroavioliittoa? Onko homoavioliitossa jotakin sellaista, joka estäisi heteroavioliiton toimisen tai tuhoaisi avioliittoinstituution? Kahden miehen tai kahden naisen välisellä avioliitolla ei pitäisi olla mitään havaittavaa vaikutusta yhdenkään muun parin avioliittoon - sukupuolista riippumatta. Heteroseksuaalit voivat naida ja erota aivan kuin tähänkin asti yhteiskunnassa, jossa avioliitto on sukupuolineutraali.

Yhtään sen uskottavampaa ei ole, että homoavioliitto "häpäisisi" avioliittoinstituution yhteiskunnallisesti. Ensinnäkin moisen ajattelun taustalla on oletus homoseksuaalien huonommuudesta, siitä että homoseksuaalisuus itsessään häpäisisi; toiseksi homoseksuaalit vaativat avioliitto-oikeutta juuri siksi, että he pitävät ko. B Voiko homoavioliitto vahingoittaa muita yksilöitä? Tiedätte kyllä, keitä nämä muut yksilöt ovat. Won't some one please think of the children?

Lasten asema on tietysti legitiimi kysymys tässä yhteydessä, sillä avioliitto-oikeuden laajentaminen samaa sukupuolta oleviin pareihin tuo - ja sen pitää tuoda käydäkseen täysimittaisesta avioliitosta - mukanaan periaatteellisen adoptiomahdollisuuden.

Tunnemme varmasti argumentin siitä, kuinka lapsi tarvitsee eri sukupuolia edustavat vanhemmat kehittyäkseen toimivaksi psykofyysissosiaaliseksi yhteiskunnan jäseneksi. Tässä argumentissa on sellainen aukko, että olemassaoleva tutkimus hetero- ja homoperheistä ei tue sitä millään tavalla. Homovanhempien kasvattamat lapset eivät näytä olevan sen enempää traumatisoituneita, valmiuksiltaan puutteellisia, mielenterveydellisesti järkkyneitä tai muutenkaan huonommin elämään valmistautuneita kuin heterovanhempien kasvattamat.

Lisäksi ei näytä siltä, että homovanhempien kasvattamat lapset identifioituisivat homoseksuaaleiksi todella huomattavan paljon heterovanhempien kasvattamia useammin. Tosin tiettävästi homoperheissä kasvaneet lapset ovat valmiimpia hyväksymään homoseksuaalisuuden itsessään ja muissa, ja epäilemättä tämä on eräiden mielestä osoitus kehityshäiriöstä. Tällaisten lasten seksuaalinen identiteetti ei näytä olevan mitenkään sekava tai häiriintynyt - ja moista mahdollisuutta pelkäävät tuntuvat lisäksi olettavan, että heidän nykyiset käsityksensä seksuaalisesta identiteetistä ovat normatiivisesti ylempiä kaikkiin muihin käsityksiin.

Viimeisenä ja intellektuaalisesti heikkona sekä äärimmäisen asenteellisena oljenkortena voidaan sanoa, että homovanhempien lapset voivat joutua tarhassa ja koulussa kiusatuiksi. Ehkäpä kannattaisi silloin vastustaa syrjintää eikä homoavioliittoja. C Voiko homoavioliitto vahingoittaa yhteiskuntaa? Tätä kysymystä on sivuttu merkittävästi jo kahdessa edellisessä alakohdassa, mutta se on ansainnut laajemmankin käsittelyn. Nyt on tullut aika ottaa esille John Stuart Millin tunnetuksi tekemä vahinkoperiaate.

Lyhykäisyydessään periaate kuuluu siten, että valtiovalta voi oikeutetusti rajoittaa ihmisten toimintaa vain voidessaan osoittaa, että ko. Havaittavaksi ja todelliseksi vahingoksi ei lasketa muiden ihmisten mahdollisesti kokemaa henkilökohtaista iljetystä, inhoa tai paheksuntaa niin kauan kuin sen lähde ei tosiasiallisesti rajoita muiden elämää ja vapauksia.

Mikäli laskettaisiin, harva voisi tehdä juuri mitään. Edes kansan ylivoimaisen enemmistön moraalinen tuomio ei riitä perusteeksi rajoittaa yksilöiden oikeutta käyttäytyä haluamallaan tavalla, jos tämä tapa ei rajoita muiden oikeuksia. Millin käsitykset zombi-invaasion vaikutuksista valtiovallan ja yksilön välisiin suhteisiin ovat jääneet hämärän peittoon.

Modernit länsimaiset valtiot on rakennettu pitkälti Millin ajattelun pohjalle: Miinuspuolella se saattaa aiheuttaa jonkun loukkaantumisen. Tyypillisesti se kelpaa länsimaisille konservatiiveille, kunhan loukkaantuja on muslimi. Tämän tiivistelmän jälkeen voidaan siirtyä käsittelemään argumentteja, joilla homoavioliittoja puolustetaan. Ensimmäiseksi tulkoon se, joka antoi minulle kimmokkeen kirjoittaa asiasta: Tasa-arvoargumentti esittää, että homoavioliittoa vaatiessaan homoseksuaalit haluavat samat oikeudet, joista heteroseksuaalit eksklusiivisesti jo nauttivat.

Tämä näkökanta esittää, että nykymallinen avioliittolainsäädäntö tuottaa seksuaaliseen suuntautumiseen perustuvaa syrjintää - että se kieltää yhdeltä ihmisryhmältä tasavertaiset oikeudet.

Olen vakaasti sitä mieltä, että me homoseksuaalit ansaitsemme täsmälleen saman arvon kuin heteroseksuaalit ja että meidän suhteemme voivat olla täsmälleen yhtä hyviä ja arvokkaita kuin heteroseksuaalien.

Edelleen olen sitä mieltä, että homoavioliitto on kannatettava ajatus ja ajattelen, että se tuottaa homoseksuaaleille paremmat ja yhdenvertaisemmat mahdollisuudet hallita ja suunnitella elämäänsä. Tämän lisäksi se on myös minusta yhteiskunnalta symbolinen ele tunnustuksena kaikesta edellä mainitusta ja siitä, että meidän halutaan olevan osa suomalaista yhteiskuntaa.

Ja kuten olen jo osoittanut, pidän syrjintää merkittävänä vaikuttimena homoavioliiton vastustuksen taustalla. Mutta kaikesta tästä huolimatta en voi olla täydestä sydämestäni enkä täysistä aivoistani sitä mieltä, että homoavioliitossa olisi puhtaasti kyse tasa-arvosta ja yhtäläisistä oikeuksista. Kun haluan ja haluan tosiaankin! Katson vaativani uuden oikeuden muodostamista ja säätämistä.